Ce ţi-e şi cu economia asta!

„Foarte probabil, România va plăti împrumutul de la FMI printr-un alt împrumut” – Liviu Voinea, director al Grupului de Economie Aplicată (GEA) cu ocazia Sesiunii de comunicări ştiinţifice din cadrul Universităţii „Valahia” Târgovişte.

Eu sunt afon în materie de economie, dar mi s-a părut măcar interesantă faza asta cu rambursarea împrumuturilor. Şi l-am întrebat pe directorul GEA cum vom plăti împrumutul ulterior. „Printr-un alt împrumut şi tot aşa”, mi-a răspuns.

Carevasăzică, dacă am priceput bine: eu am să-i dau lui Gigi 10 lei. N-am bani să-i dau şi mă împrumut la Gigi de 10 lei, bani cu care plătesc datoria dinainte. Noua datorie i-o voi plăti lui Gigi, foarte probabil, printr-un nou împrumut..tot la Gigi. Etc. etc. etc.

Fain nu?

Dincolo de aberaţiile mele, aştept lămuriri avizate cu privire la faza asta.

3 Responses to Ce ţi-e şi cu economia asta!

  1. andas spune:

    N-ai mai văzut cetăţeni mai mult sau mai puţin responsabili care fac un împrumut, constată că nu-l pot rambursa şi mai deschid o linie de credit pentru împrumutul respectiv? Bine, mai ai posibilitatea să te împrumuţi în altă parte, nu musai la Gigi, pe care îl amăgeşti că o să-i dai banii dacă te mai împrumută el cu nişte parale. Poate găseşti alt fraier (n-am găsit alt cuvânt) care să vină şi cu o dobândă acceptabilă. Acuma, eu nu ştiu dacă statul are voie să fie la fel de neprevăzător ca un cetăţean oarecare, dar n-a inventat el împrumutul pentru a restitui un împrumut. (Tot un neavizat în economie)

  2. leobadea spune:

    Sigur ca sistemul economic este constituit intr-un anumit fel!Astfel un dolar care iese de la FED va avea un efect de multiplicare in sensul ca prin intrarea in circuitul economic prin depunerea la banci si folosirea lui de catre banci pentru credit va genera dobanzi!Astfel un dolar ce circula in economie produce „pui” adica genereaza masa monetara!(surprinzator nu!)care nu a fost emisa de banca centrala! Astfel creditul si imprumutul (nu sunt sinonime) se folosesc pentru a da bani de la cei care au la cei care nu au si a produce”pui” a incasa dobanda! Problema e ce faci cu creditul fiidca daca nu-l folosesti corespunzator adica nu reusesti sa ai un PLAN care sa-ti produca bani te vei indatora continuu pana …cand …cineva va avea un plan …sau economia care este ciclica va incepe sa-si revina cu stimuli din exterior!! Pana atunci noi vindem viitorul generatiilor urmatoare la taraba!

  3. acuvio spune:

    De la afon la afon, aceste „imprumuturi” pe fondul perceptiei majoritre de jaf, coruptie, hotie ne intriga si goleste sufletul de orice speranta. Macar daca s-ar coase buzunarele statului de acum incolo, pentru ca a dovedi hotiile din ultimii 20 ani si recupera ceva… doar vorbe. Ne cunoastem hotii, le stim averile si sursa dar ii acceptam resemnati pe regulile facute tot de ei!

Lasă un răspuns

