Sunt prost, am bani, deci nu sunt prost!

O fată pieptănată geometric obscur, cu şuviţe galbene şi verzi în părul castaniu, iese cu un zâmbet iliescian din sala de examen. Se vede treaba că proba orală de limba română nu i-a dat multe bătăi de cap. Deh, aşa e când înveţi pe rupte.
În faţa ei apar un microfon şi o cameră de luat vederi: Cum a fost examenul? – „Ăăă, a fost suuuper bine. Am luat 10. Mi-a picat ceva de..cum îi zice..pff…nu mai ştiu, da’ am băgat şi de Mioriţa şi..a fost bine. A fost o tematică care a fost destul de accesibilă. Mi-ar place ca şi colegii mei să aive acelaşi noroc ca mine”.

Dă din cap elegant, mulţumeşte la rându-i pentru interviul care, cine ştie, o va propulsa  la vreo catedră de lingvistică, şi aleargă zbierând pe holurile liceului către amicii dornici de amănunte.

Alt liceu, alt elev, alt hol.  – Ce-ai făcut? E foarte supărat. A luat opt. Zice că atât merita. Nu acoperise toate subiectele, nu făcuse meditaţie din lipsă de bani…în fine..era o notă justă. – Şi atunci de ce eşti supărat? – „Am avut colegi care citeau pe silabe, cu degetul pe carte, asta în cazurile fericite în care ştiau să citească. Au luat 10 şi mi-au zâmbit ironic în nas. Ceva de genul: Să te-nveţi minte, prostule, să mai studiezi! O s-ajungi la vaci cu cartea ta! Şi apoi au plecat să bea în cinstea reuşitei. Eu mă duc să repet pt. probele următoare.”

În acest timp, la televizor, domnul Cristian Adomniţei aberează cu o retorică de invidiat despre cum va tăia şi va spânzura în stânga şi-n dreapta pe cei care înşală „sistemul”. Pe holul primului liceu, hohote de râs. A mai luat cineva 10 sau l-or fi auzit pe ministru? Amândouă?

One Response to Sunt prost, am bani, deci nu sunt prost!

  1. Geo spune:

    iti vine sa crezi ca astia ne vor da pensie ?!? deprimant

Lasă un răspuns

