Editorial

Stimate primare care eşti…

 

Am înţeles că o să candidezi pentru un nou mandat la aceste alegeri. Ca atare, vreau să-ţi prezint o seamă de, hai să le spun nedumeriri, pe care le am în legătură cu această candidatură, strâns legat de perioada în care dumneata ai administrat localitatea:
– Nu înţeleg cum poţi veni în faţa alegătorilor, promiţându-le, cu zâmbetul sfidător pe buze, rezolvarea unor probleme care existau şi acum patru ani când ai ajuns primar. Nu-nţeleg cum de ai tupeul să vii cu frânturi de fraze de genul: „Voi reface drumurile”, când, de fapt, enunţul complet este: „Voi reface drumurile pe care am promis că le voi reface acum patru ani şi, probabil, le voi reface şi peste alţi patru”;
– Nu-nţeleg cum de s-au apucat toţi funcţionarii Primăriei şi toate instituţiile din localitate să muncească pe brânci în ultimele 2 luni. Crezi că spoiala asta electorală va ţine loc mucegaiului administrativ de aproape patru ani?
– Nu-nţeleg de ce au început săpăturile pentru reţeaua de apă cu o săptămână înainte de alegerile de acum patru ani şi doar pe o porţiune de 20 de metri. Nu-nţeleg de ce s-a terminat lucrarea abia anul trecut. Să m-aştept la 20 de metri de conductă de gaze pentru sfârşitul lunii mai?
– Nu-nţeleg de ce timp de trei ani şi 11 luni nu te-ai remarcat cu nimic bun în localitate şi acum abundă mutra dumitale pe toate gardurile şi pe toţi stâlpii. Nu-nţeleg de ce trebuie să-ţi postezi afişul şi la privată.
– Nu-nţeleg de ce vrei să „continuăm împreună”. Ce, Doamne, iartă-mă, să continuăm, dacă n-am început nimic?
– Nu-nţeleg de ce preotul nu-mi vorbeşte în duminica votului despre Evanghelia din ziua respectivă şi-mi spune să te votez pe dumneata.
– Nu-nţeleg de ce, timp de patru ani, la noi în localitate n-a venit nici o formaţie, iar luna asta m-am pozat şi cu Dolănescu şi cu Ciobanca şi cu băieţii de la 3Sud Est şi cu tipu’ de la Voltaj şi cu fata aia de la Activ.
– Nu-nţeleg de ce eşti aşa amabil şi binevoitor în lunile aprilie-mai, înainte de alegeri, pentru ca apoi să mergi ţanţoş şi înfumurat pe stradă sau în maşina aia scumpă de la Primărie, cu care se duce şi băiatul tău la discotecă.
– Nu-nţeleg de ce apare în pliantul pe care îl găsesc mereu în cutia poştală că ai modernizat iluminatul public, când eu n-am lumină pe stradă. Nu-nţeleg de ce spui că drumul naţional care trece prin localitatea noastră arată bine pentru că ai fost dumneata primar. Chiar aşa idioţi şi tâmpiţi ne crezi? Chiar aşa de retorică a devenit întrebarea asta?
– Nu-nţeleg de ce îl faci „mârlan”, „bou”, „şobolan”, „infractor” pe contracandidatul dumitale, care, mai deunăzi, îţi era prieten şi eraţi în acelaşi partid. Nu-nţeleg de ce, după campanie, deveniţi iar cei mai buni amici.
– Nu-nţeleg de ce, atunci când un ziarist vine să-ţi pună câteva întrebări, te uiţi chiorâş, suspicios, devii nevrotic şi te fâstâceşti ca fazanul în cuşcă.
– Nu-nţeleg de ce-i tratezi pe profesori cu atâta superioritate. Nu pricepi că le creează repulsie modul acesta de comportament?
– Nu-nţeleg de ce nu vrei să-nveţi limba română. Mulţi ar spune că pentru a fi un bun administrator nu e neapărat nevoie să ştii la perfecţie gramatica. Dumneata însă, ce argumente ai?
– Nu-nţeleg cum poţi să-mi ceri votul, jignindu-mi bunul simţ şi fărâma de inteligenţa ce mi-a rămas. Vreau să-ţi spun că eşti penibil. Dumneata şi toţi cei care credeţi că ne puteţi prosti la nesfârşit având drept singură armă, redutabilă de altfel, banii (personali, ai partidului, ai prietenilor).
Ei bine, pentru că ai fost un primar incompetent, eu NU te voi mai vota.

P.S.: „Primarul” din rândurile de mai sus nu este nicidecum o persoană anume, ci un prototip (nefericit) de edil, pe care-l regăsim, nu în puţine oraşe, comune, sate ale neaoşei noastre patrii. Un edil care s-a remarcat prin faptul că n-a făcut nimic şi care, bazându-se pe demagogie, manipulare şi un tupeu de nedescris, mai cere o dată votul alegătorilor, vopsindu-şi nerealizările mandatului în succese invizibile şi de nimeni ştiute.
Expeditorul scrisorii poate fi oricine…oricine are în localitatea sa un asemenea prototip.
Cât priveşte culoarea politică a „primarului” de care vorbim, vă rog să mă credeţi, este absolut irelevantă. Primari roşii, portocalii, galbeni, verzi, curcubeici – toţi au aceeaşi structură, mergând pe sloganul: Pentru o localitate ce priveşte-n viitor/ Eu mă dau acum pe spate şi rog un întreg popor:/ Eşecul de pân-acuma-i mai mult decât elocvent/ Daţi-mi iarăşi votul vostru. Sunt total INCOMPETENT.

3 Responses to Editorial

  1. marius radulescu spune:

    frumos,frumos.dar lasai ma si mai da-le o sansa !

  2. Victor Ciutacu spune:

    Scrie mai scurt si mai concis. Mult si destul de provincial. Dar esti pe calea cea buna.

Lasă un răspuns

